Календарне-тематичне планування







Календарно-тематичне  планування  уроків
ЛІТЕРАТУРНОГО  ЧИТАННЯ 4клас
І семестр – 3 години на тиждень
ІІ семестр – 4 години на тиждень

програма
укладено відповідно до Наказу Міністерства
освіти і науки України від 05.08.2016  №948
«Про затвердження змін до навчальних
програм для 1-4 класів загальноосвітніх
навчальних закладів
Видавництво «Ранок», Харків,  2016р.

(За  підручником  О.Я.Савченко)
з.п.
Тема
Дата
Проведен-ня
Примітка

Розділ перший
ІЗ СКАРБНИЦІ УСНОЇ НАРОДНОЇ МУДРОСТІ


1
Здрастуйте, нові книжки! Ознайомлення з новими підручниками! Вступ до розділу «Із скарбниці усної народної творчості». За Софією Грицою. «Наші джерела».


    3-5 
2
Наша історія.Саша Кочубей. Володарка лісу

Хрестоматія
140-143
3
Наша історія. Оксана  Караванська. Вишиванка

Хрестоматія
130-133
4
М. Сигнаївський  «До школи» Дивовижний книжковий сад. З історії створення книг. Вузлик на згадку.

«Я люблю читати»
4-9
5
О.Савченко.З чого складається книга?
Як читають книжки?

«Я люблю читати»
10-12
6
Д.Білоус .Клумачний словник .В.Сухомлинський .Суперпчка двох книжок.

«Я люблю читати»
12-16
7
Урок позакласного читання. Із скарбниці усної народної творчості


«Моя домашня читальня»
16-26
8
Мудра дівчина. (Українська народна казка)


6-10
9
Мудра дівчина. (Українська народна казка)


10-12
Уривок напам’ять
10
Українська  народна казка .Перші бувають останніми,а останні –першими.

«Я люблю читати»
19-20
11
Українська  народна казка .Перші бувають останніми,а останні –першими.

«Я люблю читати»
21-24

12
Корейська народна казка Чий дарунок найкращий

«Я люблю читати»
25-27
13
Урок позакласного читання. Легенди та притчі українців


14
 Без труда нема плода (Народна притча)
У пригоді (Народна притча). Записала Олена Пчілка


12-13
15
Звідки пішло прізвище та ім’я Богдана Хмельницького (Народна легенда)
Місто Сміла (Народна легенда)


14-16
16
Стоїть явір над водою (Українська народна пісня)
Котився віночок по полю (Українська народна пісня)


16-18
17
 Народні усмішки. Швачка. Син та мати. Записав Борис Грінченко
Українські народні прислів’я. Прислів’я народів світу

18-20
18
Скоромовки. Загадки.Галина Кирпа. Мова моя .
Перевір свої знання
Тема
21-23

Розділ другий
 ЩО БУЛО НА ПОЧАТКУ СВІТУ


19
Урок позакласного читання. Заходь у гості щедра осінь

«Моя домашня читальня»
47-53
20
 Створення світу


24-26
21
Ольга Бондарук. Міфи про створення світу та людей


26-28
22
Дедал та Ікар. Переказала Катерина Гловацька
Як ще не було початку світа... (Українська народна обрядова пісня). Записала Євгенія Ярошинська


28-31
23
Контрольна робота № 1. Аудіювання (письмово)


31
24
Китайський міф .Створення людей

«Я люблю читати»
17-18

25
Урок позакласного читання. Міфи  про творення світу і людини



26
Контрольна робота № 2. Навичка читання мовчки (письмово)


27
За Сергієм Плачиндою. Гнів Перуна .Перевір свої досягнення

32-35
                                                                        Тема
                                                                   Розділ третій
СТОРІНКАМИ ІСТОРІЇ УКРАНИ
      ,,  Тиха,задумлива осінь спускається…''

28
М.Рильський Осінь. М.Сингаївський  Пісня роботящих рук.

«Я люблю читати»
32-34

29
Олесь Гончар Яблука на стовпцях.Ліна Костенко Здивовані квіти.

«Я люблю читати»
34-36

30
Галина Демченко Горобина.Микола Вінграновський Вже неминуче буде сніг.


«Я люблю читати»
36-38

31
Урок позакласного читання. Україно,ясен мій цвіте!


32
Олександр Олесь. Наші предки — слов’яни


36-39
33
Олександр Олесь. Ярослав Мудрий


39-41
34
Іван Крип’якевич. Книги за княжів часів .
Дмитро Білоус. У назвах міст і сіл слова


42-43
35
Алла Коваль. Місто Чернігів Марія Хоросницька. Звідки в міста назва — Львів


43-45
36
Марія Пригара. Козак Голота


37
Урок позакласного читання. Читаємо у рідному колі

«Моя домашня читальня»
85-101
38
Марія Пригара. Козак Голота

45-50
39

Марія Пригара. Козак Голота

45-50
40
Іван Гнатюк. Козацький дуб


50-51
41
Іван Боднарчук. На новій землі


52-53
42
Тамара Коломієць. Ялинка мого дитинства (Спогади)

54-55

43
Урок позакласного читання. Йде зима у сукні срібній…


«Моя домашня читальня»
54-61
44
Як давно в Україні з’явився жовто-блакитний прапор?


56-57
4 5
Контрольна робота № 3. Усний переказ прочитаного твору (усно)



46
Дмитро Павличко. Наш прапор. Наталка Поклад. Гімн  Перевір свої досягнення


58-59
Вірш напам’ять
47
Контрольна робота № 4. Навичка читання вголос (усно)



48
Урок позакласного читання. Рідний край-Україна

Тема

Розділ четвертий.
ЯК НЕ ЛЮБИТЬ ТОЙ КРАЙ...

49
Вступ до розділу. Володимир Сосюра. Як не любить той край... Ліна Костенко, усе моє, все зветься Україна... Василь Сухомлинський. Восени пахне яблуками


60-63
Вірш
напам’ять
50
Дмитро Чередниченко Новий рік. Щедрівка. Засівальна .Наталя забіла Що нас жде в Новому році?

«Я люблю читати»
84-88

51
Алла Коваль ,,Канікули!Канікули!Весела пора!

«Я люблю читати»
86-88

52-53
Марія Людкевич Пригода у хатинці лісника

«Я люблю читати»
91-94

54
Олександр Олесь. Степ


63-65
Вірш
напам’ять
55
Марко Вовчок. Літній ранок. Михайло Коцюбинський. Літній день
Надія Кир’ян. Євшан


65-67
56
Урок позакласного читання. Цікавий світ навколо тебе.Іскринки вогника творчості.


«Моя домашня читальня»
149-159
57
Григір Тютюнник. Ласочка

67-70
58
Тетяна Кара-Васильєва. Співуча глина (Скорочено)


71-72
59
Володимир Лучук. Скільки річок в Україні? Степан Жупанин. Загадка-добавлянка  Ліна Костенко. Я хочу на озеро Світязь...


73-74
Вірш
напам’ять
60
Василь Сухомлинський. Не забувай про джерело


75-76
61
Анатолій Качан. Летючий корабель.
 Перевір свої  досягнення


77-78
62
 Контрольна робота № 5. Аудіювання (письмово)

Тема

Розділ п’ятий.
ВИДАТНІ УКРАЇНСЬКІ ПИСЬМЕННИКИ    

63
Урок позакласного читання. «Шевченкове слово в віках не старіє...»



64-65
Вступ  до  розділу. Тарас Шевченко. Про себе.

79-84
66
Тарас Шевченко. Вітер віє повіває... Вітер з гаєм розмовляє... Реве та стогне Дніпр широкий...



84-86
Вірш
напам’ять
67
Літературна світлиця. Тарас Шевченко.За сонцем хмаронька пливе. Дмитро Красицький . ,, Реве та стогне Дніпр широкий...


«Я люблю читати»
118-121

68

Музей «Заповіту» Тараса Григоровича Шевченка в Переяславі


86-87
69
Іван Франко.Роман Завадович. Поет-Каменяр (Скорочено)


88-90
70
Іван Франко. Дивувалась зима... Дрімають села...


91-92
Вірш
напам’ять
71-72
Іван Франко. Лисичка-кума

92-96
73
Урок позакласного читання. Письменники рідного краю


74
Леся Українка. Микола Олійник. Леся (Уривок з повісті)


97-100
75
Леся Українка. Конвалія (Уривок). Леся Українка. Давня весна



101-103
76-77
Леся Українка. Біда навчить

103-109
Уривок напам’ять
(35-40сл.)
78
Леся Українка. У маленькій хатинці… Тиша морська.


«Я люблю читати»
122-123

79
Павло Тичина. Де не глянь — колоски... (Уривок із вірша «Де тополя росте») Хор Лісових Дзвіночків.
Сонце і дим



110-112
80
Максим Рильський. Дитинство. Ким хочеш бути, хлопчику, в житті? Перевір  свої  досягнення


113-114
81
Урок позакласного читання. Літературні казки, байки, загадки українських письменників



«Моя домашня читальня»
27-46
82-83
Борис Грінченко .Украла

«Я люблю читати»
124-128

84
Перевір  свої  досягнення


Галина Ткачук. Нерозмінна монета

115
«Я люблю читати»
129
Хрестоматія
144-147
85
Контрольна робота № 6.  Навичка читання мовчки (письмово)
Тема

Розділ шостий.
РОЗПОВІДІ ПРО НАС САМИХ

86
Вступ до розділу. Езоп. Двоє приятелів і ведмідь


116-118
87
Леонід Глібов. Зозуля і Півень


119-121
88
Урок позакласного читання. Все збудилося від сну,зустрічаємо весну…


«Моя домашня читальня»
62-72
89
Олена Пчілка. Котова наука.


121-123
90-91
Неля Шейко-Медведєва. Лисиця, що впала з неба (П’єса-казка на 2 дії)

123-134
92
Контрольна робота № 7. Робота з  літературним твором(письмово)



Розділ сьомий.
ЛІТЕРАТУРНІ КАЗКИ ЗАРУБІЖНИХ ПИСЬМЕННИКІВ

93
Вступ до розділу. Олександр Пушкін. Казка про царя Салтана... (Уривки)

135-142
94-95
Ганс Крістіан Андерсен. Гидке каченя (Скорочено)

143-150
96
Урок позакласного читання. Літературні  казки зарубіжних письменників

«Моя домашня читальня»
120-142
97
Джанні Родарі. Дорога, що нікуди не вела

151-153
98-100
Зустріч із славнозвісною казкою. Сельма Лагерльоф. Чудесна мандрівка Нільса Гольгерсона з дикими гусьми.

Тема
«Я люблю читати»
130-141
Розділ восьмий.
СВІТ ДИТИНСТВА В ЛІТЕРАТУРІ

101
Вступ до розділу. Любов Забашта. Сказав мудрець... Анатолій Костецький. Мрія. Анатолій Костецький. Спішу додому



155-158

102
Василь Сухомлинський. Не загубив, а знайшов
Василь Сухомлинський. Камінь


159-160
«Я люблю читати»
116

103-104
Всеволод Нестайко. Шурка і Шурко

160-166

105
Марія Чумарна. Казка про друга

166-170

106
Урок позакласного читання. Юля Смаль

Хрестоматія
178-185

107
Всеволод Нестайко. Із сміхом треба бути обережним... Галина Малик. Мавпині іменини Грицько Бойко. Консультант. Микола Сингаївський. Сміх для всіх



171-173

108
Василь Сухомлинський. Співуча пір’їнка. Ганна Чубач. Найрідніші голоси
Степан Жупанин. Намалюю вітер. Ліна Костенко. Якщо не можеш вітер змалювати...


174-176

109
Олександр Єфімов. Тут усе є... Емілія Саталкіна. Кожний знає своє діло.

177-178

110

111
Володимир Рутківський. Як складають  вірші

Володимир  Рутківський. Угода (уривок)


179-183

Хрестоматія
170-177

112
Володимир Рутківський. Ганнусині вірші

«Я люблю читати»
148-151

113
Контрольна робота № 8. Навичка читання вголос(усно)




114
Урок позакласного читання. Літо,літо-радості пора!

«Моя домашня читальня»
160-169

115
Політ фантазії ї думки. Степан Пушик .Новинкар

Микола Сингаївський. Дощ із краплі починається


«Я люблю читати»
142-144
184
Вірш
напам’ять

116
Підсумкова  контрольна  робота.(Державна підсумкова атестація)



117
Леся Мовчун .Арфа для павучка

«Я люблю читати»
144-147


118-119
Сторінками дитячих газет і журналів

«Я люблю читати»
96-106


120
Урок позакласного читання. Ірен Роздобудько


Хрестоматія
162-169

121
Підсумковий  урок

Тема




Уроки, на яких бажано використовувати твори авторів, що були додані в коло читання.

Поезія: Тарас Шевченко, Іван Франко, Леся Українка, Дмитро Білоус, Іван Драч, Ірина Жиленко, Любов Забашта, Ліна Костенко, Анатолій Костецький,  Олеся Мамчич, Володимир Лучук, Іван Малкович, Дмитро Павличко, Оксана Сенатович, Василь Симоненко, Ганна Черінь.

Байки: Леонід Глібов, Євген Гребінка, Павло Глазовий.

Літературні казки, оповідання, легенди, уривки з повістей, повістей-казок:
Михайло Коцюбинський,  Марко Вовчок, Борис Грінченко, Остап Вишня, Олександр Довженко, Олесь Гончар, Олесь Донченко, Анатолій Григорук, Всеволод Нестайко, Іван Сенченко, Михайло Слабошпицький, Василь Сухомлинський, Григір Тютюнник, Марія Чумарна, Василь Чухліб, Сашко Дерманський, Леся Воронина, Михайло Чабанівський, Оксана Іваненко, Саша Кочубей, Галина Ткачук, Мар’яна Прохасько, Тарас Прохасько, Ірен Роздобудько. П’єси. Іван Андрусяк, Неля Шейко-Медведєва. Науково-художні.  Антін Лотоцький, Василь Скуратівський, Алла Коваль, Паола Утевська, Анатолій Давидов, Юлія Смаль. Довідкова література для дітей молодшого шкільного віку. Сторінками дитячих журналів.

Зарубіжна література: Казки, оповідання, уривки з повістей — Ред’ярд Кіплінг, Алан Мілн, Микола Носов, Льюїс Керолл, Роальд Дал, Пауль Маар, Марія Парр.
Кількісні показники темпу читання вголос
(для розвитку темпу читання)
Клас
І семестр
ІІ семестр
4
80-85 сл/хв
90-95 сл/хв
            Такий показник розвитку навички читання як виразність перевіряють на знайомому тексті, але окремо від інших показників не оцінюється.
Поточна перевірка навички читання вголос здійснюється в усній формі індивідуально у комплексі з усіма показниками: правильність, спосіб, виразність, темп, розуміння прочитаного. Для читання учневі пропонують незнайомий художній, науково-художній текст, який у кожному класі відрізняється складністю змісту, мовою твору, побудовою речень, обсягом       (у 4 класі – 240-270 слів). Після читання вголос учню пропонується усно або письмово виконати завдання на розуміння прочитаного.
Перевірка навички читання вголос, у тому числі розуміння прочитаного, може здійснюватись після першого і наступних перечитувань твору. Якщо перевірка здійснюється після першого перечитування, то виразність не враховується, а запитання мають стосуватись фактичного змісту твору: хто?, що?, які?, де?, коли?, як?; які і як відбувалися події?; хто персонажі?, що вони робили?, до якого жанру належить твір?. Якщо перевірка здійснюється після наступних перечитувань, то виразність враховується, а завдання мають стосуватись визначення теми, основної думки; відтворення послідовності подій, встановлення смислових, причиново-наслідкових зв’язків, рис характеру персонажів, мотивів їхніх вчинків.
Орієнтовний розподіл поточної перевірки уміння читати напам’ять
Вид поточної перевірки
4 клас
І
сем.
ІІ
сем.
Читання напам’ять віршованих текстів
3
3
Читання напам’ять
прозових текстів
1уривок з казки
(35-40 слів)
1 уривок з оповідання (35-40 слів)
       Поточна перевірка досвіду мовленнєвої діяльності здійснюється окремо за кожним показником: аудіативні уміння (усно і письмово); уміння переказувати зміст прочитаного твору (усно), уміння складати висловлювання за змістом прочитаного, прослуханого (усно).
Для поточної перевірки аудіативних умінь – слухати й розуміти усне мовлення учням пропонується прослухати незнайомий текст, орієнтовний обсяг якого у 4 класі – 280-300 слів. Після прослуховування тексту учні усно або письмово виконують завдання на розуміння фактичного змісту сприйнятого на слух тексту (хто?, що?, які?, де?, коли?, як?), відтворення послідовності подій; встановлення смислових, причиново-наслідкових зв’язків, визначення теми твору.Оцінювання аудіативних умінь в усній формі здійснюється за тими ж вимогами, що і оцінювання сформованості навички розуміння прочитаного.
Для письмової перевірки аудіативних умінь добирають 8 тестових завдань, з яких 4 завдання закритого типу з вибором однієї правильної відповіді серед трьох пропонованих варіантів по 1 балу за кожне і 4 завдання відкритого типу по 2 бали за кожне. Зміст завдань такі самі, як і для усної перевірки аудіативних умінь.
Поточна перевірка уміння переказувати зміст прочитаного твору відбувається в усній формі і оцінюється за поданими вимогами.

Зведений перелік робіт для підсумкових перевірок, які проводяться
в 2-4 класах з літературного читання
Вид перевірки
4 клас
І
сем.
ІІ
сем
Навичка читання вголос (усно). Контрольні роботи № 4 і № 8
1
1
Навичка читання мовчки (письмово). Контрольні роботи № 2 і № 6
1
1
Аудіювання (письмово). Контрольні роботи у 3-4 класах № 1 і № 5; у 2 класі    № 1, № 2, № 5, № 6
1
1
Усний переказ прочитаного твору (усно). Контрольна робота № 3
1
-
Робота з літературним твором (письмово). Контрольна робота № 7
-
1
Підсумкова контрольна робота/ Державна підсумкова атестація
1
Загальна кількість перевірок
 за семестр
4
5

КАЛЕНДАРНЕ ПЛАНУВАННЯ                        

 УРОКІВ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ у 4 класі

(за підручником  М.С.Вашуленко. Українська мова: підруч. для 4 кл.
 загальноосвіт. навч. закл. з навчанням українською мовою/ М.С.Вашуленко,
С.Г.Дубовик, О.І.Мельничайко / за ред. М.С.Вашуленка. – К. : Видавничий дім «Освіта», 2015. – 192 с. : іл.)

(І семестр – 4 години на тиждень)
(ІІ семестр – 3 години на тиждень)


№.
уроку
Дата             
                                          Вправи
                                                                                                         підручника.
                          Тема уроку
І семестр

Мова і мовлення
1

1 – 7
                      Мова – безсмертний скарб народу. Поповнення
словникового складу мови. Старі й нові слова в
мові.
2

8 – 11
Усне і писемне мовлення. Культура мовлення.
3

12 – 17
Культура спілкування.
                                   


Текст
4

18 – 20   
Закріплення поняття про будову тексту. Тема і
мета висловлювання. Заголовок тексту.
5

21 – 24
Слова, найважливіші для висловлювання думки в 
реченні, тексті.
6

25 – 28
Засоби зв’язку речень у тексті.
7  

29 – 32
Поділ тексту на частини. Складання  плану.
Спостереження за роллю абзаців у тексті.
8

33 – 36
Особливості змісту та побудови тексту-міркування.
Побудова власного висловлювання (есе).
9


Урок розвитку мовлення №1. Твір-розповідь за
темою ,.Яскраві краплини літніх  канікул’’.
10

37 – 41
Особливості текстів-описів,есе. Мета цих текстів.
11

42 – 45
Порівняння художнього і науково-популярного
описів.
12
Тема
46 – 49
Замітка до газети.
Речення

13

50 – 53
Узагальнення вивченого про види речень за метою
висловлювання та інтонацією.
14

54 – 57
Основа речення. Зв’язок слів у реченні. Діалог.
15

58 – 62
Установлення зв’язків між словами в реченні.
Складання речень за схемами. Діалог.
16

63 – 65
Поняття про однорідні члени речення. Головні  і
другорядні члени речення. Кома при однорідних
членах речення.
17


Урок розвитку мовлення №2. Докладний
 переказ тексту«Картопля».
18

66 – 69
Поєднання однорідних членів речення за
 допомогою інтонації, сполучників. Інтонація
 перелічування і протиставлення.
19

70 – 73
Складання речень з однорідними членами.
 Поширення їх залежними словами.
Граматичні питання до однорідних членів речення.
20


Контрольна робота. Списування.
За В.Сухомлинським.

Слово. Значення слова. Частини мови


21

74 –78
Аналіз контрольної роботи. Повторення й узагальнення
знань учнів про лексичні значення слова.
22

79 – 83
Узагальнення знань учнів про морфемну будову
слова.
23

84 – 86
Спостереження за словами, що належать до різних
частин мови, та службовими словами.
24
Тема

Урок розвитку мовлення №3. Текст-розповідь на
 основі вражень від екскурсії «Краса
осіннього парку».

Іменник

25

87 – 91
Повторення вивченого про іменник як частину
мови. Розширення уявлень про лексичне значення
іменника (слова з абстрактним значенням).
26

92 – 96
Іменники-синоніми,іменники-антоніми.
Однозначні, і багатозначні іменники.
Пряме і переносне значення іменників.
27

97 – 99
Рід і число іменників.
28   

100 – 106
Відмінювання іменників. Формування вмінь
ставити іменники в початкову форму.
29

107 – 110
Розрізнення відмінків іменників з однаковими
закінченнями.
30

111 – 115
Чергування кінцевих приголосних основи
в іменниках різного роду в  давальному і
 місцевому відмінках.
31

116 – 120
Чергування голосних у коренях іменників
 жіночого, та чоловічого роду в однині.
32

121 – 124
Правопис закінчень іменників жіночого роду на
– а (– я) в родовому відмінку однини.
33


Урок розвитку мовлення №4. Складання
письмового твору-опису за картиною
К.Білокур ,,Соняшники’’
34

125 –128
Правопис закінчень іменників чоловічого роду в
родовому відмінку однини (листка, лісу).
35  

129 – 133
Правопис закінчень іменників жіночого і
Чоловічого роду в орудному відмінку однини.
36

134 – 136
Правопис закінчень іменників чоловічого роду на
– р в орудному відмінку однини.
37   

137 – 140
Правопис закінчень іменників чоловічого роду в
давальному і місцевому відмінках однини.
38

141 – 146
Правопис закінчень іменників у множині.
39

147 – 150
Уживання іменників з прийменниками в різних
відмінках.
40


Повторення вивченого про іменник. Виконання
завдань у з підготовки до ДПА.
41


Урок розвитку мовлення №5. Переказ тексту
,,Осінь за вікном чарівну казку пише.’’
42


Узагальнюючий урок із теми    «Іменник».      
43


Контрольна робота із теми «Іменник».

44
Тема

Аналіз контрольної роботи.

Прикметник

45

151 – 154
Роль прикметників у мові і мовленні.

46

155 – 159
Прикметники-синоніми та прикметники-антоніми.
Пряме і переносне значення прикметників.
47

160 – 167 
Спостереження за вживанням прикметників у
текстах різних типів – художньому і науковому
(без уживання термінів). Спостереження за
 формами прикметників найвищого
 ступеня порівняння (без уживання терміна).
48

168 – 170
Спільні і відмінні ознаки прикметників та
 іменників. Повторення вивченого про прикметник як
частину мови.
49   


Урок розвитку мовлення №6. Твір-роздум,,Пташка
красна пір’ям,а людина –добрими справами.’’
50

171 –173
Рід  і число прикметників.
51

174 – 178
Відмінювання прикметників в однині і множині.
52

179 –181
Визначення відмінка прикметника в реченні за
відмінком іменника.
53

182 – 186
Зіставлення закінчень прикметників з основою на
 твердий і м’який приголосні в однині і множині.
54

187 – 191
Вимова і правопис прикметників із суфіксами
 -ськ-,-зьк-.
55


Контрольна робота. Диктант. О.Кравець ,,Хліб’’
56

192 – 195
Уживання знака м’якшення перед закінченням
прикметників.
57


Урок розвитку мовлення №7. Перевірна робота.
Контрольний письмовий  переказ. Річка стала.
58

196 –201
Використання прикметників для всебічної
характеристики предметів і явищ. Усний опис
 картини зимової природи.
59

202 – 205
Форми давального і місцевого відмінків однини
прикметників жіночого роду.
60

206 –212
Відмінювання прикметників у множині. Уживання
 різних відмінкових форм множини
прикметників.
61
_______
62

_____

___________
213 – 215
Контрольна робота з мовної теми ,,Прикметник’’
________________________________________________
Аналіз контрольної роботи. Спостереження за
 функцією прикметників у художніх текстах,
 народних прислів’ях, прикметах, загадках.

63


Узагальнення і систематизація знань про
 прикметник. Виконання завдань із
зошитів підготовки до ДПА.
64
Тема

Закріплення вивченого про прикметник.

                                                            II семестр

65


Урок розвитку мовлення №8. Порівняльний опис
дерев. Складання казки за поданим планом і
опорними словами.
66


Контрольна робота. Списування.
Числівник

67

                 216               -    219        
Поняття про числівник як частину мови. Роль
числівників у мовленні. Формули на означення
часу протягом доби.
68

220 – 223
Вимова і правопис найуживаніших числівників
  (11, 14, 16, 600). Створення тексту-оголошення.
69

224 – 226
 Форми родового відмінка числівників 50 –80.
70

227 – 230
Уживання числівників у мовленні Узагальнення
знань і вмінь учнів, пов’язаних із числівником.
71


 Урок розвитку мовлення №9. Переказ
тексту А.Волкова,,Джерельце взимку’’
72


Контрольна робота. Диктант .
За Лесею Українкою ,,Біда навчить

Займенник

73

231 – 234
Поняття про займенник як частину мови.
74

235 – 243
Особові займенники. Займенники 1–3-ої особи
однини і множини. Їхні значення, синтаксична роль.
75

244 – 250
Відмінювання особових займенників.
76

251 – 255
Правопис займенників із прийменниками.
Уживання приставного н у займенниках 3-ої
 особи після прийменників.
77


Урок розвитку мовлення №10. Детальний переказ
тексту з творчим завданням.
78

256 – 260 
Використання займенників для зв’язку речень у
тексті. Узагальнення знань про займенник.
79


Контрольна робота з мовної теми ,,Числівник.
Займенник.’’
80
Тема

Аналіз результатів контрольної роботи. Виконання
 завдань у зошитах для оцінювання
навчальних досягнень з підготовки до ДПА.

Дієслово

81

261 – 264
Повторення вивченого про дієслово як частини
мови. Розширення уявлень  про лексичні значення
дієслів. Спостереження за дієсловами різних
семантичних груп.
82

265 – 269
Дієслова-синоніми, дієслова-антоніми.
 Багатозначні дієслова. Уживання дієслів у
прямому і переносному значеннях.
83


Урок розвитку мовлення №11. Написання твору
 ,,Зима’’
84

270 –278
Особливості речень з однорідними
присудками. Спостереження за роллю дієслів у
текстах розповідного та описового характеру.
85

279 – 281
Неозначена форма дієслова (початкова форма).
Спостереження за вживанням дієслів неозначеної
форми у приказках і прислів’ях.
86

282 – 285
Час дієслова. Змінювання дієслів за часами.
87

286 – 289
Число дієслова. Змінювання дієслів за числами.
88

290 – 294
Дієслова теперішнього часу. Змінювання дієслів
теперішнього часу за особами і числами.
89


Урок розвитку мовлення №12. Стислий
переказ тексту.
90

295 – 298
Дієслова майбутнього часу. Змінювання дієслів
майбутнього часу за особами і числами.
91

299 – 301
Правопис дієслів 1-ої особи теперішнього і
майбутнього часу.
92

302 – 305
Правопис закінчень дієслів 2-ої особи  теперішньо-
го і майбутнього часу
93

306 – 309
Правопис закінчень дієслів 3-ої особи  теперішньо-
го і майбутнього часу.
94

310 – 314
Дієслова минулого часу. Змінювання дієслів мину-
лого часу за родами (в однині) і числами.
95


Урок розвитку мовлення №13. Складання
 тексту-міркування на основі прочитаного
оповідання В.Сухомлинського.
96

315 – 318
Дієслова на –ся (-сь)  – вимова і правопис.
97

319 – 322
Узагальнення знань і вмінь із теми «Дієслово».
 Виконання завдань із зошитів підготовки до ДПА.
98


Контрольна робота з теми «Дієслово».Перевірка
мовних знань та умінь.
99    


Аналіз результатів контрольної роботи.
100
Тема

Урок розвитку мовлення №14.
Письмовий переказ.,,Калина’’

Прислівник

101

323 – 325
 Поняття про прислівник як частину мови.
Незмінюваність – основна ознака прислівників.
102

326 – 328
Спостереження за вживанням прислівників-сино-
німів у мовленні.
103

329 – 331
Спостереження за роллю прислівників-антонімів
у мовленні.
104

332 – 335
Однорідні другорядні члени речення, виражені
прислівниками.
105

336 –338
Спостереження за вживанням у текстах однорідних
Членів речення, виражених прислівниками.
106

339 – 341
Спостереження за роллю прислівників у художніх
і науково-популярних текстах.
107


Урок розвитку мовлення №15. Стислий письмовий
Переказ прочитаного оповідання
 В.Сухомлинського ,,Співуча пір’їна’’
108

342 – 350
Практичне ознайомлення з правописом
найуживаніших прислівників. Виконання завдань
 у зошитах для оцінювання навчальних досягнень
з підготовки до ДПА. Узагальнюючий урок із
 теми «Прислівник».

109

_______
110


______


_________
351-358
Контрольна робота .Диктант. За І. Тільчуком
 ,,Дуби шумлять’’
__________________________________________________
Аналіз виконання контрольної роботи. Виконання
 вправ із підручника та із зошитів з підготовки до ДПА .


Повторення вивченого в 1 – 4  класах

111

359-362
Повторення вивченого за рік.

112


Підсумкова контрольна робота. Робота з
державної підсумкової атестації.

113


Урок розвитку мовлення №16. Текст-міркування
«Що таке доброта» .

114


Аналіз виконання підсумкової  контрольної
роботи. Повторення вивченого за рік.

115


363-366

Повторення вивченого за рік.
116


Повторення   вивченого .
117


Урок розвитку мовлення №17.
Складання текстів-інструкцій.
118-
120
Тема

Повторення  вивченого .
 Підсумковий  урок за рік.





 




ОРІЄНТОВНЕ КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ
МАТЕМАТИКА
4 КЛАС
(з  урахуванням  змін  до  програм,  затверджених у  2016 році)
               За підручником       «Математика. 4 клас»
         Автор Оляницька Л. ТОВ «Видавничий дім «Освіта», 2016 р.

                                                                140 годин
             (4 години на тиждень)
  



Зміст
______________________________________________

Розділ І.
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу
за 3-й клас (13 год)

Дата
__________



 Примітка ___________


     1
Нумерація трицифрових чисел. Порівняння чисел. Задачі на різницеве порівняння (1-10)


2
Нумерація трицифрових чисел. Прийоми усного додавання і віднімання в межах 1000. Види
кутів(11-21)


3
Розв’язування задач і виразів з буквеними даними
(22-30)


4
Рівняння з однією змінною. Периметр квадрата
(31-41)


5
Залежність результатів арифметичних дій від зміни одного з компонентів. Периметр прямокутника(42-51)


6
Письмове додавання і віднімання в межах 1000. Вирази зі змінною(52-62)


7
Прийоми усного множення і ділення в межах 1000. Задачі на знаходження продуктивності праці(63-71)


8
Прийом округлення. Рівняння з однією змінною
(72-82)


9
Сполучний закон множення. Правило ділення
суми на число. Правило ділення числа на добуток(83-91)


10
Ділення з остачею(92-102)


11
Повторення вивченого. Самостійна робота


12
Розв’язування задач(103-113)


13
Контрольна робота № 1




Розділ ІІ. Письмові прийоми множення та ділення в межах тисячі (23 год)

Тема
14
Аналіз контрольної роботи. Алгоритм письмового множення двоцифрового числа на одноцифрове
(114-131)


15
Алгоритм письмового множення трицифрового числа на одноцифрове(132-140)


16
Алгоритм письмового множення трицифрового числа на одноцифрове. Побудова прямого, гострого і тупого кутів(141-151)


17
Письмове множення на одноцифрове число. Знаходження значень виразів, які містять кілька арифметичних дій з дужками. Задачі на спільну роботу. Периметр трикутника(152-160)


18
Алгоритм письмового ділення(161-171)


19
Алгоритм письмового ділення. Задачі, що містять знаходження дробу від числа(172-180)


20
Письмове ділення у випадку, коли частка містить нуль у середині запису(181-190)


21
Розв’язування рівнянь з однією змінною, у яких один з компонентів є числовим виразом(191-200)


22
Письмове множення і ділення на одноцифрове число. Задачі на зведення до одиниці(201-208)


23
Визначення кількості цифр у частці до знаходження результату. Знаходження значень виразів, які містять кілька арифметичних дій без дужок. Задачі на різницеве порівняння(209-216)


24
Письмове множення і ділення на одноцифрове число. Задачі на знаходження продуктивності праці
(217-225)


25
Повторення вивченого. Самостійна робота


26
Перевірка письмового множення діленням. Рівняння з однією змінною. Периметр геометричних фігур
(226-235)


27
Контрольна робота № 2




Письмове множення і ділення двоцифрових та трицифрових чисел на двоцифрові числа

Тема
28
Аналіз контрольної роботи. Множення і ділення на кругле число. Рівняння з однією змінною, у яких один компонент є числовим виразом(236-246)


29
Письмові прийоми множення на кругле число
(247-256)


30
Алгоритм письмового ділення на одноцифрове число, коли в кінці числа є нуль (257-265)


31
Письмове множення на двоцифрове число. Вирази зі змінною(266-275)


32
Алгоритм письмового ділення трицифрового числа на двоцифрове число(287-297)


33
Алгоритм письмового ділення трицифрового числа на двоцифрове число(298-307)


34
Знаходження значень виразів, які містять кілька арифметичних дій з дужками. Вирази зі змінною. Радіус кола. Рівняння з однією змінною(308-318)


35
Письмове ділення з остачею(319-329)


36
Письмове ділення з остачею. Перевірка письмового ділення з остачею(330-349)




Розділ ІІІ. Нумерація багатоцифрових чисел. Усні обчислення на основі нумерації багатоцифрових чисел (35 год)

Тема


Усна та письмова нумерація багатоцифрових чисел


37
Тисяча. Лічильна одиниця — тисяча(350-361)


38
Лічба тисячами(362-373)


39
Десяткова система числення. Розряди і класи
(374-386)


40
Клас одиниць, клас тисяч. Збільшення, зменшення числа в 10 разів(387-395)


41
Читання, запис і порівняння шестицифрових чисел. Перетворення іменованих чисел(396-406)


42
Запис багатоцифрових чисел. Складання та розв’язування задач за коротким записом(407-414)


43
Читання і запис багатоцифрових чисел. Вирази зі змінною(415-427)


44
Порівняння натуральних чисел(428-439)


45
Заміна суми розрядних доданків багатоцифровим числом. Попереднє і наступне числа(440-451)


46
Читання і запис багатоцифрових чисел. Визначення загальної кількості одиниць певного розряду у багатоцифровому числі(452-463)


47
Заміна одиниць вимірювання довжини іншими. Розв’язування задач на знаходження відстані
(464-474)


48
Заміна одиниць вимірювання маси іншими. Розв’язування задач(475-487)


49
Повторення вивченого. Самостійна робота


50
Читання і запис багатоцифрових чисел. Визначення класу тисяч в числі. Заміна одиниць вимірювання довжини і маси іншими. Розв’язування задач
(488-497)


51
Контрольна робота № 3


52
Аналіз контрольної роботи. Поняття про швидкість. Задачі на знаходження швидкості руху(498-506)


53
Поняття про відстань, час. Задачі на визначення відстані, часу(507-515)


54
Прості й складені задачі на визначення відстані, швидкості руху, часу(516-525)


55
Прості й складені задачі на визначення відстані, швидкості руху, часу. Співвідношення між одиницями вимірювання довжини(526-536)


56
Задачі на визначення часу по відстані й швидкості. Розв’язування рівнянь(537-545)




Усні арифметичні дії на основі нумерації багатоцифрових чисел

Тема
57
Усне додавання багатоцифрових чисел на основі нумерації багатоцифрових чисел. Порівняння одиниць вимірювання довжини і маси(546-556)


58
Усне віднімання багатоцифрових чисел на основі нумерації багатоцифрових чисел. Вирази зі змінною. Прості і складені задачі на визначення швидкості, відстані, часу(557-566)


59
Порівняння багатоцифрових чисел. Поняття про швидкість зближення(567-575)


60
Визначення загальної кількості одиниць певного розряду в числі. Усне додавання багатоцифрових чисел на основі нумерації багатоцифрових чисел. Поняття про швидкість віддалення. Самостійна робота
(576-584)


61
Визначення загальної кількості одиниць певного розряду в числі. Усне віднімання багатоцифрових чисел на основі нумерації багатоцифрових чисел. Розв’язування задач на знаходження швидкості зближення і швидкості віддалення(585-596)


62
Контрольна робота № 4


63
Аналіз контрольної роботи. Розв’язування задач за допомогою діаграм. Усне додавання і віднімання на основі нумерації багатоцифрових чисел. Розв’язування рівнянь(597-606)


64
Підсумковий урок за І семестр


65
Усне множення і ділення 10, 100, 1000, 10 000
(607-617)


66
Множення круглих чисел на одноцифрове число:
50 000 ∙ 5(618-626)


67
Ділення круглих чисел на одноцифрове число виду 8000 : 4(627-634)


68
Множення і ділення круглих чисел на одноцифрове число виду 24000 ∙ 2, 39 000 : 4(635-644)


69
Ділення круглого числа на кругле виду 8000 : : 400, 8400 : 400(645-654)


70
Ділення круглих чисел на одноцифрове число виду
64 000 : 16 (655-663)


71
Повторення вивченого(664-672)




Розділ ІV. Арифметичні дії з багатоцифровими числами (60 год)

Тема
72
Письмове додавання багатоцифрових чисел(673-680)


73
Письмове віднімання багатоцифрових чисел
(681-690)


74
Письмове додавання у випадку трьох доданків
(691-699)


75
Перевірка правильності виконанні дії додавання
(700-708)


76
Перевірка правильності виконанні дії віднімання
(709-716)


77
Письмове додавання і віднімання іменованих чисел(717-727)


78
Повторення вивченого. Самостійна робота


79
Повторення вивченого(727-735)


80
Контрольна робота № 5




Письмове множення і ділення багатоцифрового числа на одноцифрове

Тема
81
Аналіз контрольної роботи. Письмове множення багатоцифрового числа на одноцифрове(736-744)


82
Сумісні дії з багатоцифровими числами. Рівняння
(745-752)


83
Площа. Порівняння об’єктів за площею(753-764)


84
Формула площі прямокутника(765-774)


85
Формула площі квадрата .Одиниці площі — квадратний міліметр, квадратний сантиметр, квадратний дециметр, квадратний метр, квадратний кілометр, ар (сотка), гектар(775-784)


86
Знаходження однієї із сторін прямокутника за відомими площею та іншою стороною(785-795)


87
Вимірювання площі палеткою(796-805)


88
Письмове множення круглих чисел на одноцифрове виду 75 000 ∙ 2(806-816)


89
Письмове множення круглих чисел(817-827)


90
Множення чисел, які містять нуль у середині запису (4006 ∙ 2, 56 008 ∙ 4)( 828-835)


91
Знаходження значень виразів на сумісні дії. Задачі вивчених видів(836-845)


92
Ділення багатоцифрових чисел на одноцифрові (загальний випадок)( 846-854)


93
Ділення багатоцифрових чисел, що закінчуються нулями. Ділення іменованого числа на іменоване(855-866)


94
Ділення на одноцифрове число, коли в записі частки є нулі (12164:4)( 867-876)


95
Ділення багатоцифрових чисел на одноцифрові. Задачі на рух(877-885)


96
Ділення багатоцифрових чисел на одноцифрові. Перевірка ділення множенням(886-894)


97
Перевірка ділення множенням. Задачі на знаходження площі й периметра(895-903)


98
Письмове ділення з остачею(904-912)


99
Повторення вивченого. Самостійна робота(913-921)


100
Письмове ділення з остачею. Вправи на сумісні дії(922-932)


101
Контрольна робота № 6




Письмове множення і ділення багатоцифрових чисел на двоцифрові та трицифрові числа

Тема
102
Аналіз контрольної роботи. Повторення вивченого


103
Множення на круглі числа виду 1290 ∙ 700. Зображення круглого числа у вигляді добутку двох чисел, одним із множників якого є число 10, 100, 1000(933-941)


104
Ділення на круглі числа виду 14 400 : 600(942-950)


105
Письмові прийоми множення і ділення на круглі числа(951-959)


106
Алгоритм письмового множення на двоцифрове число(960-968)


107
Множення багатоцифрових чисел на двоцифрові у випадку, коли в першому множнику є нулі(969-977)


108
Алгоритм письмового ділення багатоцифрових чисел на двоцифрове число(978-985)


109
Письмові прийоми множення і ділення багатоцифрових чисел на двоцифрове число(986-993)


110
Випадки ділення, коли в записі частки є нулі (304 500 : 75, 45 066 : 74)( 994-1001)


111
Перевірка ділення множенням(1002-1009)


112
Письмове множення на трицифрове число(1010-1018)


113
Письмове множення на трицифрове число у випадку, коли другий множник містить нуль у середині запису (4164 ∙ 206)( 1019-1027)


114
Сумісні дії з багатоцифровими числами. Рівняння(1028-1035)


115
Ознайомлення з письмовим діленням на трицифрове число(1036-1043)


116
Ділення на трицифрове число(1044-1051)


117
Дії з іменованими числами(1052-1059)


118
Перетворення одиниць вимірювання часу. Додавання і віднімання іменованих чисел, поданих в одиницях вимірювання часу(1060-1068)


119
Перетворення одиниць вимірювання часу. Додавання і віднімання іменованих чисел, поданих в одиницях вимірювання часу(1069-1077)


120
Перетворення одиниць вимірювання вартості. Додавання і віднімання іменованих чисел, поданих в одиницях вимірювання вартості(1078-1086)


121
Самостійна робота


122
Перетворення одиниць вимірювання величин. Ділення іменованих чисел, поданих в одиницях вимірювання(1087-1095)


123
Контрольна робота № 7


124
Аналіз контрольної роботи. Поняття «дріб». Читання та запис дробів. Чисельник і знаменник дробу
(1096-1106)


125
Порівняння дробів(1107-1116)


126
Дроби, які дорівнюють одиниці(1117-1127)


127
Знаходження дробу від числа(1128-1137)


128
Знаходження числа за значенням його дробу
(1138-1147)


129
Геометричні тіла: конус, циліндр, піраміда, куля, прямокутний паралелепіпед (куб). Розпізнавання геометричних фігур у просторі(1148-1155)


130
Прямокутний паралелепіпед (куб)( 1156-1165)


131
Тематична контрольна робота №8. Перевірка навичок усних обчислень (математичний диктант, робота на картках тощо)




Повторення вивченого за рік (9 год)

Тема
132
Усна та письмова нумерація багатоцифрових чисел(1175-1186)


133
Додавання і віднімання на основі нумерації багатоцифрових чисел(1187-1196)


134
Повторення вивченого.


135
Усне множення і ділення багатоцифрових чисел(1197-1206)


136
Підсумкова контрольна робота. ДПА


137
Аналіз контрольної роботи. Письмове додавання і віднімання багатоцифрових чисел(1207-1215)


138
Перевірка правильності виконанні дій додавання і віднімання(1216-1235)


139
Дроби(1236-1246)


140
Підсумковий урок за ІІ семестр і рік


                                                                                         Математика
Зведений перелік тематичних перевірних робіт,
які проводять в 4 класі з математики
Вид перевірки
4 клас
І
сем.
ІІ
сем.
Тематична контрольна робота
4
3
Тематична контрольна робота з перевірки сформованості навичок усних обчислень

1
Підсумкова контрольна робота/ Державна підсумкова атестація
1
Загальна кількість перевірок за семестр
4
5






    

Немає коментарів:

Дописати коментар